sluiten

Rory McIlroy werd twee strafslagen kwijtgescholden

zat 10 augustus
adverteer hier

Gisteren op de 14de hole van Liberty National, een par 3, zeilde de TaylorMade-bal van Rory McIlroy in de rechter greenside bunker.
Rory stapte in die bunker en zag bij zijn bal een “steentje” liggen. Dacht hij toch. Dat bleek, toen hij dat “loose impediment” onder nieuwe Rules 12.2a en 12.2b uit de bunker wilde halen, dat een aaneengeplakt hoopje zand te zijn dat tussen zijn vingers uit elkaar viel.

Referee Dave Donnelly werd er bij geroepen die hem, na consultatie met de hoofd referee, Rory twee strafslagen gaf.
Nadien bestudeerden de PGA Tour rules officials alles nog eens en kwamen tot het besluit dat Rory “niet bewust” was van dat zand en zijn ligging in de bunker ook niet verbeterd had.
Zijn twee strafslagen werden kwijtgescholden.

Terug naar boven