sluiten

Wat nu?

zat 9 oktober
Adverteer hier

Je bal lijkt in de hole te rollen, maar wordt tegengehouden door een takje waardoor de bal niet onder de grond verdwijnt.
Een situatie die wellicht nooit zal voorkomen, maar het kan.

Wat is dan de “ruling”?
Vroeger stelde men dat de bal niet in de hole zat en dus niet uitgeholed was.
In principe kon je dat takje wegnemen, want je mag “loose impediments”, dus “losse voorwerpen” zoals dat takje op de green wegnemen.

Dat hoeft nu niet meer. Een nieuwe “ruling” stipuleert dat bij zo’n situatie de bal uitgeholed is.
Je hoeft dus dat takje niet weg te nemen om de bal in de hole te zien en vooral te horen vallen.


Terug naar boven